Моніторинг
готовності до е-навчання (200 учнів 4 – 10 класів) у гімназії 179 визначив, що:
• мають інтерес і бажання до вивчення ІКТ – 100%;
• подобаються уроки з
використанням ІКТ – 100%
• 85% учнів вказали, що це сприяє кращому засвоєнню та
запам’ятовуванню навчального матеріалу, підвищенню інтересу до предмета,
розвиває уміння спілкуватися на основі спільних проектів
• готові до роботи за комп’ютером і мають певні навички – 60%
• готові брати участь у
експерименті «е-підручники», які проводяться через мережу Інтернет – 90%
Результати роботи представлено у звітах загальноосвітніх
навчальних закладів та презентовано на експертній раді.
Всі навчальні заклади провели медичні огляди для
забезпечення діагностики запобігання шкоди здоров’ю учнів.
Більшість закладів провели психологічну діагностику
готовності учнів до використання е-підручників.
Наприклад, у гімназії №179 міста
Києва практичним
психологом Семелітко О.О. і спрямовується на забезпечення послідовного
функціонування всіх структурних підрозділів закладу, зорієнтованих на
психологічний розвиток школярів, і реалізується через початкову –
визначення за допомогою діагностичних методик готовності школяра до
систематичного навчання та кінцеву мету – формування
психологічної готовності особистості до соціалізації (особистого, соціального,
професійного самовизначення). На другому етапі експериментальної роботи
діагностичний напрямок психолога Семелітко О.О. був спрямований, з одного боку,
на вивчення рівня загального розвитку дитини у групі однолітків, з другого – на
вирішення основних навчально-виховних задач, зокрема, з адаптації дітей в
середній ланці школи.
· діагностика продуктивності та стійкості уваги - методика
Анфімова;
· тест-опитувальник на виявлення рівня залежності кожного
учня від Інтернету;
·методика «Колірний тест відносин»
А.Еткінда (вивчення емоційних компонентів ставлення дитини до навчальних
предметів).
Психолого-діагностичне вивчення учнів спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату № 5 ім. Я.П.Батюка” та спеціальної школи-інтернату І-ІІІ ступенів №4 м. Києва базувалось на таких критеріях:
Психолого-діагностичне вивчення учнів спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату № 5 ім. Я.П.Батюка” та спеціальної школи-інтернату І-ІІІ ступенів №4 м. Києва базувалось на таких критеріях:
- рівень тривожності дитини;
- соціометрія;
- темперамент особистості;
- мотивація
навчання.
Були
використані такі методики дослідження:
- методика
“Шкала тривожності” Тейлора;
- тест шкільної тривожності
Філіпса;
- визначення типів темпераменту
за методикою Айзенка;
- методика
вивчення мотивів навчальної діяльності (Б. Пашнєв). В НВК №143 проведено
дослідження за допомогою діагностично–проектуючого комп’ютерного комплексу
«Універсал» (автор В. О. Киричук):
· дослідження вад
особистісного розвитку за методикою ДВОР (автор З.С. Карпенко) (укладачі
М. В. Лемак, В. Ю. Петрище «Психологу для роботи. Діагностичні методики»
- Ужгород.: видавництво Олександри Гаркуші, 2011р. ст. 121.) визначення
особливостей вад особистісного розвитку: рівня тривожності, агресивності,
імпульсивності, асоціальної поведінки, замкнутості та екстернальності.
· анкету «Соціум» діагностично–проектуючого комп’ютерного комплексу
«Універсал», на засадах психолого-педагогічного проектування особистості учня автор
В. О. Киричук – визначення соціального статусу особистості у класному
колективі, діагностика соціального розвитку
При порівнянні результатів
діагностики у травні 2017року та у грудні 2016 року для учнів 5-в класу
(експериментальний) спостерігається незначна позитивна динаміка: рівень вад
тривожність, імпульсивність, нечесність, асоціальність, і невпевненість дещо зменшився,
рівень замкнутості та екстернальності збільшився, однак коливання незначні. Для
учнів 5-Б класу (контрольний) коливання показників рівня вад особистісного
розвитку незначні.
Для колективів 5-тих класів
прослідковується позитивна динаміка: збільшилася кількість активу в обох
класах, для 5-в (експериментальний) зникла група ризику.
Немає коментарів:
Дописати коментар